Terug naar Blogs van Mekander

Mekander activeert online zichtbaarheid voor ledenwerving

Gepubliceerd op:
Mekander activeert online zichtbaarheid voor ledenwerving

Hoewel Mekander (OUVW) een relatief grote Uitvaartvereniging is, heeft ook zij net als vrijwel alle uitvaartverenigingen in het land al enkele jaren te maken met een terugloop van het aantal leden. Door natuurlijk verloop - vooral het overlijden van leden- is er jaarlijks altijd een afname, wat idealiter minimaal te compenseren is door de aanwas van nieuwe leden. Zo mogelijk groei te realiseren. 

Daarbij kan het gaan om kinderen van leden die de leeftijd van 18 jaar bereiken, vanaf dan niet meer mee kunnen op de polis van de ouders /verzorgers en dus zelf lid dienen te worden. Dit is echter niet voor iedereen een automatische keuze, mede omdat jongeren van nu minder dan vroeger geneigd zijn zich te willen binden.Omdat sowieso niet iedereen van 18 jaar en ouder een uitvaartverzekering heeft of overweegt, bovendien voor velen het onderwerp ‘de dood’ iets is waar ze het liefst niet of zo min mogelijk over nadenken, ligt daar een uitdaging en kans. Dan dien je als Vereniging wel regelmatig met je leden te blijven communiceren. Deze eerste editie van een nieuwe E-nieuwsbrief- alsook in je eigen werkgebied bekend en zichtbaar zijn en blijven zal daaraan bijdragen. Bovendien nut en noodzaak van een verzekering en de voordelen van Mekander te blijven communiceren.

Mekander heeft intussen in haar werkgebied al de nodige bekendheid opgebouwd. Omdat de meeste mensen vandaag de dag online informatie zoeken en vergelijken, en er ook veel concurrentie is, is het belangrijk om online goed zichtbaar en vindbaar zijn en te blijven. Omdat dat niet vanzelf gaat is in mei gestart met diverse online werkzaamheden en acties. Waaronder zogenaamde tekstadvertenties en social media berichten, gericht op bepaalde doelgroepen en boodschappen. Hoewel het voor minimaal 6 maanden gepland is, zien we al na ruim een maand dat het aantal bezoekers aan de website fors is gestegen!  De plek waar de doelgroep alle informatie vindt over Mekander, haar producten en zich kan aanmelden als lid. De komende maanden worden de inspanning gemeten en leiden ze uiteindelijk als het goed is ook tot nieuwe leden!  

Nieuw: corporate brochure Mekander

Nieuw: corporate brochure Mekander

Mekander is sinds 2018 de nieuwe merknaam van OUVW, de Onderlinge Uitvaartvereniging Veendam-Winschoten u.a. Het merk wordt sindsdien ‘geladen’ middels diverse huisstijl- en communicatiemiddelen die zijn vormgegeven in de toen ook gelanceerde …
 
Algemene ledenvergadering (ALV) van 13 juni 2022.

Algemene ledenvergadering (ALV) van 13 juni 2022.

Waar de Algemene Ledenvergadering (ALV) van 2021 door Corona nog verschoven diende te worden van eind mei naar eind september, ging die van 2022 wel door op de geplande 13 juni jl.  Die avond is gehouden in het eigen uitvaartcentrum Buitenwoelhof aa…
 
Elke uitvaart tot wel 30% goedkoper voor leden van uitvaartvereniging Mekander.
Wij houden de contributie laag omdat wij geen winst hoeven te maken.